Angående kabel-TV via Telenor

Hej alla medlemmar!

Många av er har fått ett skriftligt besked om uppsägning av abonnemang med Telenor som kabel tv-leverantör. Vi håller på att efterforska vad det är som har hänt och problemet kommer att lösas innan avtalet löper ut mot slutet av året, men det  kommer att ta lite tid. Vi återkommer när vi vet vad som blir den bästa lösningen för er som vill fortsätta använda tjänster som kabel-tv.

Hälsningar Styrelsen

Gruppanslutning är igång

internet

Gruppanslutningen av bredband via Ownit är nu igång.

För mer info om tjänsten se här.

För att komma igång med anslutningen gör följande.

Förregistrerat abonnemang (du har redan registrerat dig för våra tjänster via vår portal och erhållit kundnummer och lösenord):

Koppla in din dator eller router till nätverksuttaget. Öppna din webbläsare. Du bör komma till vår aktiveringssida automatiskt. Ifall du ej gör det, surfa till “aktivera.ownit.se”. Logga in med kundnummer och lösenord och tryck på starta aktivering. Avvakta runt 15 minuter till aktiveringen är klar.

Har ej förregistrerat abonnemang (har ej förbeställt tjänster):

Koppla in din dator eller router till nätverksuttaget. Öppna din webbläsare. Du bör komma till vår aktiveringssida automatiskt. Ifall du ej gör det, surfa till “aktivera.ownit.se”. Välj att registrera dig som ny kund och följ sedan anvisningarna på skärmen. När registreringsprocessen är klar ser du ditt kundnummer och lösenord på skärmen. Logga in med dessa uppgifter och tryck på starta aktivering. Avvakta runt 15 minuter till aktiveringen är klar.

Ingen tv?


Just nu är det något tekniskt fel på vårt tv-nät.
Canal digital jobbar på felet. Mer info kommer…

Uppdatering
Felet är nu åtgärdat. Det berodde på ett elfel. Åtgärder är också vidtagna för att det inte ska uppstå igen.

Canal Digital uppgraderar tv-nätet

Den 15 juni 2015 kommer Canal Digital uppgradera tv-nätet i vårt område och det medför ett kortare avbrott. Vi kommer behålla samma utbud som förut. Har du en digitalbox kommer du behöva göra en ny kanalsökning. Har du en inspelningsbar digitalbox och har programmerat serieinspelning kommer du behöva skapa om dessa.

Har du några frågor angående detta, kontakta Canal Digital på telefonnumer 0770-11 55 11